Stigle su vrućine - Rashladite se iznutra uz ovih 8 namirnica

Zbog njih više boravimo u osvježavajućoj prirodi, najčešće u debeloj hladovini uz rijeku ili more. Ipak, teško je tijelo rashladiti samo izvana, potrebno je djelovati i iznutra. Iz jelovnika izbacite masnu, prženu i začinjenu hranu jer ona dodatno zagrijava vaš organizam. Osim osvježavajućih napitaka, u rashlađivanju će vam najbolje pomoći lagane ljetne namirnice koje sadrže puno vode, a uz to obiluju antioksidansima i nutrijentima.

Saznajte koje ljetne namirnice nadohvat vaše ruke imaju snažan “cooling” efekt.


1. Lubenica 
Jeste li znali da lubenica, baš kao i dinja, spada među povrće? Osim te zanimljivosti, dobro je znati da ova okrugla ljepotica sadrži više od 90% vode te da obiluje vitaminima C i A, a od minerala kalijem i magnezijem. Zrela lubenica iznimno je ukusna kada je konzumirate samu, a možete je dodati i u vaš omiljeni smoothie ili voćnu salatu. Ipak, ayurveda tvrdi da ovo povrće je najbolje konzumirati samo.


2. Metvica
Poznata pod nazivom menta, ova je biljka najpoznatija kao sastojak čaja. Ljeti možete piti ohlađeni čaj od metvice - u večernjim satima u toplu vode stavite listiće metvice, ostavite da odstoji tijekom noći pa pijte ujutro. Umjesto vrećica čaja kakve možete nabaviti u svakom supermarketu, radije koristite sušene listove metvice u rinfuzi. Kako biste nadoknadili izgubljenu tekućinu i dobro se rashladili, u običnu vodu za piće dodajte nekoliko svježih listova metvice i malo soka od limuna.


3. Sjemenke koromača
Ovo mediteransko povrće koristit će vam ako imate probavnih tegoba. Žvačite sjemenke koromača poslije obroka kako biste umirili probavu. Koromač ima odličan rashlađujući učinak. Ljeti možete njegove sjemenke skuhati u vodi i piti kao čaj.


4. Krastavac
Ovo omiljeno i sveprisutno ljetno povrće doista zaslužuje prvo mjesto kada je riječ o hlađenju tijela, s obzirom na to da sadrži čak 95% vode. Možete ga jesti samog, bez ikakvih dodataka, s korom ili bez nje (ako je iz organskog uzgoja), ili ga konzumirati u salati s dodatkom soka od limuna i maslinova ulja.


5. Rotkvica
U istočnjačkoj medicini rotkvica se savjetuje za bolesti probavnog sustava, a poznata je i po tome što smanjuje toplinu koja se u tijelu nakuplja tijekom ljetnih mjeseci. Osim toga, sprečava virusne infekcije i ublažava grlobolju. Ovo često podcijenjeno i zanemareno povrće možete dodati u vašu salatu ili jednostavno grickati samo kako biste osjetili njegov puni okus.


6. Bobičasto voće
Ljeti je jako korisno jesti i bobičasto voće, poput borovnica, malina, brusnica, jagoda i kupina. Prema tradicionalnoj kineskoj medicini, sve bobičasto voće pridonosi alkalnosti, odnosno lužnatosti organizma, a samim time i stvaranju hladne energije u vašem tijelu.

7. Luk
Postoji mišljenje da konzumacijom luka možete spriječiti toplinski udar tijekom jako sparnih i vrućih dana. Osobito je koristan crveni luk jer sadrži kvercetin, koji se smatra antihistaminikom, što znači da ublažava alergijske reakcije i općenito reakcije na koži izazvane ubodima komaraca i drugih insekata. Kombinirajte ga sa svježom ljetnom salatom od rajčica, krastavaca ili rotkvice.

8. Morske alge
Alge poput kombu, wakame, nori i arame, osim što su bogate vitaminima i mineralima poput željeza i kalcija, idealna su hrana za vruće ljetne dana jer pridonose rashlađivanju organizma. Ljeti je jako korisno jednom dnevno jesti povrtnu juhu, u koju možete dodati i neku od spomenutih algi, koju ste prethodno namakali u vodi. Alge obično ne treba dugo kuhati.

SVI KATALOZI NA JEDNOM MJESTU

Cijena SEDMICE

Turističke ponude

Slatko - Slani RECEPTI

Savjeti za malo zdraviji život

TOP INFO

TOP KATALOZI