Pad imuniteta

organske proizvodnje i eko turizma

Imunitet označava sposobnost organizma da se odupre i odbrani od infekcija, bolesti ili neke druge biološke ili hemijske opasnosti. Poremećaj imunog sistema nazivamo pad imuniteta, koji može izazvati niz zdravstvenih poremećaja i bolesti, jer je tada organizam oslabljen i podložan dejstvu virusa i bakterija.

Na smanjenje imuniteta utiču: dugotrajne hronične bolesti (gojaznost, dijabetes…), česte infekcije, dugotrajna upotreba antibiotika, stres, iscrpljenost, nedovoljne fizičke aktivnosti, previše intelektualnog i fizičkog rada, zagađen vazduh, kućna prašina, izlaganje dugotrajnoj hladnoći, preterano izlaganje suncu i vrućini…

Imunitet nam oštećuju i loše navike: pušenje, alkohol, napravilna ishrana, iscrpljujuće dijete, neredovno odmaranje, pesimizam, loša higijena…

Svaka promena u ishrani sa sobom nosi i pad imuniteta. Organizmu treba vremena da se privikne na novi način rada organa za varenje ali i na raspoređivanje hranjivih materija koje unosimo.

Namirnice koje će pomoći u smanjenju pada imuniteta kod promjena u ishrani

Vitamin C- je na prvom mestu. Jedna čaša sveže cijeđenog soka od naranđe zadovoljava dnevne potrebe vitamina C (75mg za žene, 90mg za muškarce). Ovaj način unošenja vitamina C je puno efikasniji od unošenja suplemenata, tableta ili praškova, jer mogu negativno da utiču na rad creva, stvaranju kamenca u bubregu ili čak da izazovu unutrašnje krvarenje kod djece I osjetljivih osoba.

Jogurt- je slijedeći na spisku korisnih namirnica. Nutricionisti kao najbolju formulu za održavanje zdrave crevne flore i poboljšanje imuniteta predlažu kombinaciju jogurta koji sadrži Lactobacillus reuteri i Bifidus Essensis. Takva upotreba jogurta u ishrani će stimulisati leukocite u borbi protiv infekcija.

Zob i ječam su dve žitarice koje u sebi sadrže antioksidanse i supstance koje djeluju protiv mikroba. Istraživanja su pokazala da su ljudi koji su konzumirali ove žitarice imali jači imunitet, brže zarastanje rana i ožiljaka, poboljšavale su čak i dejstvo nekih antibiotika i dovodile do bržeg ozdravljenja.

Mlijeko i riba- su namirnice koje su izvor vitamina D, jako moćnog vitamina koji jača imunitet i prevenira prehlade. Istraživanja pokazuju da osobe sa niskim nivoom vitamina D češće oboljevaju od infekcija gornjih respiratornih organa. Preporučuje se I unošenje vitamina D kroz suplemente ukoliko se ne unese dovoljno kroz hranu (najmanje 1000 internacionalnih jedinica vitamina dnevno).

Ribe bogate omega 3 masnim kiselinama- (losos, haringa, šaran, som…) povećavaju aktivnost fagocita koji imaju ulogu da uništavaju bakterije.Takođe omega 3 masne kiseline poboljšavaju protok vazduha kroz disajne puteve i smanjuju procenat oboljenja respiratornih organa.

Pileća supa- se dugo vremena koristi kod prehlada, a i naučno je dokazan uticaj. Naime, cistein je protein koji se oslobađa iz pilećeg mesa tokom kuhanja i pretvara se u acetilcistein, lek za bronhitise. Supa, isto tako, razredjuje sluzave naslage u respiratornim organima, zagrijeva grlo i oslobađa od osjećaja pritiska i bola u grlu i nosu koji je neminovan tokom prehlade.

Bijeli luk- sadrži alicin, protein koji je zapravo najefikasniji kada se unese u organizam kroz hranu, a ima najviše uticaja na aktiviranje ćelija na borbu protiv bakterija.

Zeleni čaj- ako se konzumira 3 puta dnevno u periodu od 2 nedelje učiniće da se T ćelije imunog sistema pretvore u super ćelije koje ce proizvoditi 10 puta više interferona, proteina koji uništava viruse. Ako vaš stomak ne podnosi ovoliku količinu napitka, djelimičan efekat će imati i manje količine zelenog čaja u toku dana.

Namirnice koje bi trebalo izbegavati radi povećanja imuniteta

Gazirana pića- tri limenke bilo kog gaziranog pića sadrži oko 100 gr šećera što je dovoljno da uspori bijela krvna zrnca i umanji njihovu funkciju i do pet sati posle konzumiranja šećera.

Alkohol- sprečava naše leukocite da rade kako treba, pa posle neumjerenog konzumiranja alkohola organizmu treba 24h da se u potpunosti vrati u normalu, a za svo to vreme smo podložniji infekcjama i prehladama, sve dok se alkohol ne eliminiše iz organizma.

Kalorijske bombe u vidu hrane- će neminovno dovesti do povećanja tjelesne mase pa sa tim povećati rizik od kardiovaskularnih oboljenja, infekcija, oboljenja koštano-zglobnog sistema, disbalansa hormona, a sve će rezultovati smanjenjem funkcija imunog sistema.

Bunarska voda- može biti pune arsena koji se u skorije vreme povezan sa raznim oboljenjima, čak i malignitetima, tako da ako pijete vodu iz bunara, potrudite se da je redovno testirate, kako bi ako analize pokazu povišenu količinu arsena, prešli na flaširanu vodu i znatno pomogli svom imunom sistemu.

 

February 11, 2021

Kataloška ponuda IMTEC Katalog AKCIJA DO 31.03.2021

in Imtec

by Super User

Kataloška ponuda IMTEC Katalog AKCIJA DO 31.03.2021

 

December 06, 2020

Recenzija: Xiaomi POCO F2 PRO

in Tehnika & IT

by Super User

www.snizenja.baNe tako davno korisnike je zaludio Xiaomi-ev model POCO F1 koji je bio jedan od najjeftinijih uređaja sa Snapdragon 845 čipom. Xiaomi i ovaj put vam nudi super uređaj po nižoj cijeni sa Qualcomm Snapdragon 865

December 05, 2020

Recenzija: 12 TWS Airpods

in Tehnika & IT

by Super User

www.snizenja.baUkoliko tražite kvalitetne bežične slušalice po niskoj cijeni, na pravom ste mjestu. Kina kao i uvijek nudi dobre replike, a jedna od takvih su upravo i12.

July 22, 2020

RECENZIJA: Suuntu 7 pametni sat

in Tehnika & IT

by Super User

www.snizenja.baSuunto 7 je atraktivan sat koji nekako uspijeva izgledati u isto vrijeme robusno, elegantno i uglađeno.

June 26, 2020

RECENZIJA: Black Shark 2

in Tehnika & IT

by Super User

www.snizenja.baIgranje igrica na pametnim telefonima postalo je ozbiljna stvar kod najvećih proizvođača igara poput Ubisofta, Activision Blizzard-a i mnogih drugih koji su prošli dodatnu kilometražu i dali svoj maksimum u tom području.

face